بررسي تاثير سرمايه هاي انساني بر كيفيت خدمات در مديريت درمان تامين اجتماعي
بررسي تاثير سرمايه هاي انساني بر كيفيت خدمات در مديريت درمان تامين اجتماعي |
![]() |
دسته بندي | مديريت |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 116 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 25 |
بررسي تاثير سرمايه هاي انساني بر كيفيت خدمات در مديريت درمان تامين اجتماعي
بيان مسئله
تامين اجتماعي[1] حمايتي است كه جامعه در برابر نابساماني هاي اجتماعي و اقتصادي ناشي از قطع يا كاهش شديد در آمد بر اثر بيكاري، بيماري، بارداري، از كارافتادگي سالمندي، فوت و همچنين افزايش هزينه درمان و نگهداري خانواده ( عائله مندي ) به اعضاي خود ارايه مي كند. دو راهبرد اصلي و رايج تامين اجتماعي در جهان؛ بيمه هاي اجتماعي و حمايت هاي اجتماعي است. درمان مستقيم و درمان غيرمستقيم دو شيوه ارائه خدمات درماني به بيمه شدگان تأمين اجتماعي است. درمان مستقيم شيوه اي از درمان بيمه شدگان تأمين اجتماعي است كه در آن بيمه شده اي كه داراي دفترچه درماني معتبر است به يكي از بيمارستانها و يا مراكز بهداشتي - درماني متعلق به اين سازمان مراجعه و خدمات درماني و پزشكي مورد نياز را به صورت رايگان دريافت مي كند.درمان غيرمستقيم نيز شيوه اي است كه در آن بيمه شده تأمين اجتماعي از خدمات درماني بيمارستان ها و مراكز درماني طرف قرارداد و غيرطرف قرارداد سازمان تأمين اجتماعي در بخش دولتي و خصوصي استفاده مي كند. اگر بيمه شده به مراكز درماني طرف قرارداد تأمين اجتماعي مراجعه كند، تنها فرانشيز هزينه هاي درماني را مي پردازد. اما در مراجعه به مراكز غيرطرف قرارداد، بايد كل هزينه هاي درماني را خود پرداخت كند و دفاتر اسناد پزشكي تأمين اجتماعي، طبق تعرفه هاي مصوب هيأت وزيران درخصوص خدمات پزشكي، بخشي از هزينه هاي درماني چنين بيمه شده اي را به او بازپرداخت مي كنند(سالاري،1375).
فهرست مطالب
بيان مسئله. 4
اهميت و ضرورت تحقيق. 8
پيشينه تحقيق. 13
اهداف تحقيق. 20
سؤالات و فرضيههاي تحقيق. 20
تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصي.. 21
روش شناسي تحقيق. 22
جامعه آماري.. 22
روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها 23
منابع مورد استفاده (به ترتيب حروف الفبا): 24