شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان عنوان پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان دسته بندي علوم تربيتي فرمت فايل zip حجم فايل 618 كيلو بايت تعداد صفحات فايل 167 عنوان پايان نامه : راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان فهرست مطالب چكيده.............................................................................................................................. 1 فصل اول: كليات پژوهش 1-1 مقدمه....................................................................................................................... 3 1-2 بيان مساله................................................................................................................. 5 1-3 اهميت و ضرورت پژوهش........................................................................................ 7 1-4 اهداف پژوهش........................................................................................................ 11 1-5 سوال هاي پژوهش.................................................................................................... 11 1-6 تعاريف اصطلاحات.................................................................................................. 12 فصل دوم : ادبيات و پيشينه پژوهش 2-1 مقدمه....................................................................................................................... 12 2-2 مفهوم آموزش و پرورش.......................................................................................... 15 2-3پيوستگي هاي تعليم و تربيت....................................................................................... 16 2-4 ويژگي هاي آموزش مؤثر........................................................................................... 24 2-5 اهداف كلي آموزش و پرورش جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌.................................................. 28 2-6 اهميت و ضرورت توجه به آموزش و پرورش............................................................. 31 2-7 چالش هاي آموزش و پرورش................................................................................... 33 2-8 دلايل لزوم تحول در نهاد آموزش و پرورش............................................................... 36 2-9 توسعه .................................................................................................................... 37 2-10 تحول و توسعۀ آموزش و پرورش؛ يك ضرورت....................................................... 38 2-11 ضرورت تحول و توسعۀ آموزش و پرورش با توجه به توسعۀ جهاني.......................... 44 2-12 بيانيه ارزشها در سند تحول بنيادين .......................................................................... 47 2-13 سهم آموزش و پرورش در توسعه و تحول فرهنگي................................................... 50 2-14تحول در نظام و ساختار آموزش و پرورش................................................................ 51 2-15ضرورت ها و چالش هاي پيش روي تحول بنيادين در آموزش و پرورش.................... 51 2-16 ضرورت تحول در آموزش و پرورش....................................................................... 53 2-17 ضرورت مشاركت در ايجاد تحول در آموزش و پرورش........................................... 53 2-18 چالش هاي موجود در نظام معلمي........................................................................... 55 2-19 چالش هاي موجود در نظام ياددهي – يادگيري و بسته هاي آموزشي.......................... 56 2-20 گزينه هاي پيش روي مديران جهت ايجاد تحول........................................................ 58 2-21 بسترهاي قابل تحول در آموزش و پرورش.............................................................. 59 2-22 ويژگيهايي از تحول در آموزش و پرورش................................................................. 65 2-23 راهكارهاي تغيير و نوآوري در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي با رويكرد تعالي‌بخش، پويا و بالنده با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ...................................................................................... 67 2-24 راهكارهاي استقرار نظام ارز‌شيابي و تضمين كيفيت در تعليم و تربيت رسمي عمومي با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ................................................................................................................. 68 2-25 راهكارهاي تأمين، تخصيص و تنوع‌بخشي به منابع مالي و مديريت مصارف با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ............................................................................................................................ 68 2-26 راهكارهاي بازنگري ساختارها و رويه‌ها و روش‌ها بر طبق سند تحول بنيادين از نظر معلمان 69 2-27 راهكارهاي ارتقاء و بهبود مستمر كيفيت نظام كارشناسي، مديريت راهبردي آموزشي و تربيتي در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي طبق سند بنيادين................................................................................ 70 2-28 راهكارهاي توسعه ظرفيت پژوهش و نوآوري طبق سند بنيادين................................... 70 2-29 چگونگي گزينش معلم............................................................................................ 74 2-30 شيوه هاي استخدام وجذب معلمان........................................................................... 79 2-31 جايگاه تربيت و به كارگيري معلم درقوانين آموزش و پرورش.................................... 81 2-32 مدل مفهومي ......................................................................................................... 88 2-33 پيشينه پژوهش....................................................................................................... 89 2-33-1 پژوهشهاي انجام شده در ايران............................................................................ 89 2-33-2 تحقيقات انجام شده در خارج از كشور................................................................ 92 فصل سوم: روش پژوهش 3-1 مقدمه....................................................................................................................... 95 3-2 نوع پژوهش............................................................................................................. 95 3-3 جامعه آماري ........................................................................................................... 96 3-4 نمونه و روش نمونه گيري ........................................................................................ 96 3-5 ابزار پژوهش............................................................................................................ 96 3-6 مراحل اجراي پژوهش............................................................................................... 98 3-7 روش‌ها تجزيه و تحليل داده‏ها.................................................................................. 98 فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها 4-1 مقدمه....................................................................................................................... 100 4-2 يافته هاي توصيفي..................................................................................................... 100 4-3 آمار استنباطي ........................................................................................................... 108 فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري 5-1 نتيجه گيري............................................................................................................... 113 5-2 محدوديت هاي تحقيق.............................................................................................. 119 5-3 پيشنهادات................................................................................................................ 120 منابع و مآخذ.................................................................................................................... 121 پيوست............................................................................................................................. 127 فهرست جدول ها جدول 4-1 توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان ....................................................... 101 جدول 4-2 توزيع فراواني گروههاي سني در بين پاسخ دهندگان.......................................... 102 جدول 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103 جدول 4-4 تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي نظام تامين، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان.. 104 جدول 4-5 : تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي مولفه هاي تامين ، دانش ، فضا................... 105 جدول 4-6 فراواني پاسخ به سوالات پرسشنامه................................................................... 107 جدول 4-7 بررسي نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان با سند تحول بنيادين......... 108 جدول 4-8 : بررسي نظام تامين معلمان با سند تحول بنيادين............................................. 109 جدول 4-9 : بررسي نظام تربيت معلمان با سند تحول بنيادين............................................ 100 جدول 4-10 : بررسي نظام توسعه حرفه اي معلمان با سند تحول بنيادين............................. 101 فهرست نمودارها نمودار 4-1 توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان........................................................ 101 نمودار 4-2 توزيع فراواني گروه هاي سني در بين پاسخ دهندگان......................................... 102 نمودار 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103 نمودار 4-4 هيستوگرام تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي .................................................. 104 نمودار 4-5 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه تامين ............................................................. 105 نمودار 4-6 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه دانش ......................................................... 106 نمودار 4-7 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه فضا.............................................................. 107 چكيده: اين پژوهش با هدف شناسايي راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان و به روش توصيفي – تحليلي انجام شد. كليه معلمان مقطع ابتدايي منطقه 1 شهر كرج (مدارس دولتي) به تعداد 780 جامعه آماري تحقيق را تشكيل دادند از جامعه مورد نظر با بهره گيري از فرمول كوكران حجم نمونه 257 نفر تعيين شد . روش نمونه گيري تصادفي ساده بود. جهت گردآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 20 گويه­اي استفاده شد كه روايي آن بصورت صوري و محتوايي توسط اساتيد متخصص تاييد شده و ضريب آلفاي كرونباخ جهت تاييد پايايي 81/0 بدست آمد. نتايج بررسي و آزمون هاي انجام شده با نرم افزار spss و تي تك نمونه اي نشان داد كه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان شركت كننده در آزمون درحد قابل قبول و مطلوبي است. همچنين در مورد زير مقياس هاي آزمون نتايج آزمون تي تك نمونه اي نشان داد ميزان راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين حرفه اي معلمان شركت كننده در آزمون در حد قابل قبول و مطلوبي است.

پروژه و تحقيق

پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان عنوان پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان دسته بندي علوم تربيتي فرمت فايل zip حجم فايل 618 كيلو بايت تعداد صفحات فايل 167 عنوان پايان نامه : راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان فهرست مطالب چكيده.............................................................................................................................. 1 فصل اول: كليات پژوهش 1-1 مقدمه....................................................................................................................... 3 1-2 بيان مساله................................................................................................................. 5 1-3 اهميت و ضرورت پژوهش........................................................................................ 7 1-4 اهداف پژوهش........................................................................................................ 11 1-5 سوال هاي پژوهش.................................................................................................... 11 1-6 تعاريف اصطلاحات.................................................................................................. 12 فصل دوم : ادبيات و پيشينه پژوهش 2-1 مقدمه....................................................................................................................... 12 2-2 مفهوم آموزش و پرورش.......................................................................................... 15 2-3پيوستگي هاي تعليم و تربيت....................................................................................... 16 2-4 ويژگي هاي آموزش مؤثر........................................................................................... 24 2-5 اهداف كلي آموزش و پرورش جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌.................................................. 28 2-6 اهميت و ضرورت توجه به آموزش و پرورش............................................................. 31 2-7 چالش هاي آموزش و پرورش................................................................................... 33 2-8 دلايل لزوم تحول در نهاد آموزش و پرورش............................................................... 36 2-9 توسعه .................................................................................................................... 37 2-10 تحول و توسعۀ آموزش و پرورش؛ يك ضرورت....................................................... 38 2-11 ضرورت تحول و توسعۀ آموزش و پرورش با توجه به توسعۀ جهاني.......................... 44 2-12 بيانيه ارزشها در سند تحول بنيادين .......................................................................... 47 2-13 سهم آموزش و پرورش در توسعه و تحول فرهنگي................................................... 50 2-14تحول در نظام و ساختار آموزش و پرورش................................................................ 51 2-15ضرورت ها و چالش هاي پيش روي تحول بنيادين در آموزش و پرورش.................... 51 2-16 ضرورت تحول در آموزش و پرورش....................................................................... 53 2-17 ضرورت مشاركت در ايجاد تحول در آموزش و پرورش........................................... 53 2-18 چالش هاي موجود در نظام معلمي........................................................................... 55 2-19 چالش هاي موجود در نظام ياددهي – يادگيري و بسته هاي آموزشي.......................... 56 2-20 گزينه هاي پيش روي مديران جهت ايجاد تحول........................................................ 58 2-21 بسترهاي قابل تحول در آموزش و پرورش.............................................................. 59 2-22 ويژگيهايي از تحول در آموزش و پرورش................................................................. 65 2-23 راهكارهاي تغيير و نوآوري در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي با رويكرد تعالي‌بخش، پويا و بالنده با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ...................................................................................... 67 2-24 راهكارهاي استقرار نظام ارز‌شيابي و تضمين كيفيت در تعليم و تربيت رسمي عمومي با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ................................................................................................................. 68 2-25 راهكارهاي تأمين، تخصيص و تنوع‌بخشي به منابع مالي و مديريت مصارف با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ............................................................................................................................ 68 2-26 راهكارهاي بازنگري ساختارها و رويه‌ها و روش‌ها بر طبق سند تحول بنيادين از نظر معلمان 69 2-27 راهكارهاي ارتقاء و بهبود مستمر كيفيت نظام كارشناسي، مديريت راهبردي آموزشي و تربيتي در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي طبق سند بنيادين................................................................................ 70 2-28 راهكارهاي توسعه ظرفيت پژوهش و نوآوري طبق سند بنيادين................................... 70 2-29 چگونگي گزينش معلم............................................................................................ 74 2-30 شيوه هاي استخدام وجذب معلمان........................................................................... 79 2-31 جايگاه تربيت و به كارگيري معلم درقوانين آموزش و پرورش.................................... 81 2-32 مدل مفهومي ......................................................................................................... 88 2-33 پيشينه پژوهش....................................................................................................... 89 2-33-1 پژوهشهاي انجام شده در ايران............................................................................ 89 2-33-2 تحقيقات انجام شده در خارج از كشور................................................................ 92 فصل سوم: روش پژوهش 3-1 مقدمه....................................................................................................................... 95 3-2 نوع پژوهش............................................................................................................. 95 3-3 جامعه آماري ........................................................................................................... 96 3-4 نمونه و روش نمونه گيري ........................................................................................ 96 3-5 ابزار پژوهش............................................................................................................ 96 3-6 مراحل اجراي پژوهش............................................................................................... 98 3-7 روش‌ها تجزيه و تحليل داده‏ها.................................................................................. 98 فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها 4-1 مقدمه....................................................................................................................... 100 4-2 يافته هاي توصيفي..................................................................................................... 100 4-3 آمار استنباطي ........................................................................................................... 108 فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري 5-1 نتيجه گيري............................................................................................................... 113 5-2 محدوديت هاي تحقيق.............................................................................................. 119 5-3 پيشنهادات................................................................................................................ 120 منابع و مآخذ.................................................................................................................... 121 پيوست............................................................................................................................. 127 فهرست جدول ها جدول 4-1 توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان ....................................................... 101 جدول 4-2 توزيع فراواني گروههاي سني در بين پاسخ دهندگان.......................................... 102 جدول 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103 جدول 4-4 تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي نظام تامين، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان.. 104 جدول 4-5 : تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي مولفه هاي تامين ، دانش ، فضا................... 105 جدول 4-6 فراواني پاسخ به سوالات پرسشنامه................................................................... 107 جدول 4-7 بررسي نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان با سند تحول بنيادين......... 108 جدول 4-8 : بررسي نظام تامين معلمان با سند تحول بنيادين............................................. 109 جدول 4-9 : بررسي نظام تربيت معلمان با سند تحول بنيادين............................................ 100 جدول 4-10 : بررسي نظام توسعه حرفه اي معلمان با سند تحول بنيادين............................. 101 فهرست نمودارها نمودار 4-1 توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان........................................................ 101 نمودار 4-2 توزيع فراواني گروه هاي سني در بين پاسخ دهندگان......................................... 102 نمودار 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103 نمودار 4-4 هيستوگرام تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي .................................................. 104 نمودار 4-5 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه تامين ............................................................. 105 نمودار 4-6 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه دانش ......................................................... 106 نمودار 4-7 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه فضا.............................................................. 107 چكيده: اين پژوهش با هدف شناسايي راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان و به روش توصيفي – تحليلي انجام شد. كليه معلمان مقطع ابتدايي منطقه 1 شهر كرج (مدارس دولتي) به تعداد 780 جامعه آماري تحقيق را تشكيل دادند از جامعه مورد نظر با بهره گيري از فرمول كوكران حجم نمونه 257 نفر تعيين شد . روش نمونه گيري تصادفي ساده بود. جهت گردآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 20 گويه­اي استفاده شد كه روايي آن بصورت صوري و محتوايي توسط اساتيد متخصص تاييد شده و ضريب آلفاي كرونباخ جهت تاييد پايايي 81/0 بدست آمد. نتايج بررسي و آزمون هاي انجام شده با نرم افزار spss و تي تك نمونه اي نشان داد كه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان شركت كننده در آزمون درحد قابل قبول و مطلوبي است. همچنين در مورد زير مقياس هاي آزمون نتايج آزمون تي تك نمونه اي نشان داد ميزان راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين حرفه اي معلمان شركت كننده در آزمون در حد قابل قبول و مطلوبي است.

۵ بازديد
پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان

عنوان پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان

دانلود پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان

راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر  معلمان پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر  معلمان
دسته بندي علوم تربيتي
فرمت فايل zip
حجم فايل 618 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 167

عنوان پايان نامه :

 

  راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر  معلمان 

 

 

فهرست مطالب

 

چكيده.............................................................................................................................. 1

 

فصل اول: كليات پژوهش

 

1-1 مقدمه....................................................................................................................... 3

 

1-2 بيان مساله................................................................................................................. 5

 

1-3 اهميت و ضرورت پژوهش........................................................................................ 7

 

1-4  اهداف پژوهش........................................................................................................ 11

 

1-5 سوال هاي پژوهش.................................................................................................... 11

 

1-6 تعاريف اصطلاحات.................................................................................................. 12

 

 

 

فصل دوم : ادبيات و پيشينه پژوهش

 

2-1 مقدمه....................................................................................................................... 12

 

2-2  مفهوم آموزش و پرورش.......................................................................................... 15

 

2-3پيوستگي هاي تعليم و تربيت....................................................................................... 16

 

2-4 ويژگي هاي آموزش مؤثر........................................................................................... 24

 

2-5 اهداف كلي آموزش و پرورش جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌.................................................. 28

 

2-6 اهميت و ضرورت توجه به آموزش و پرورش............................................................. 31

 

2-7 چالش هاي آموزش و پرورش................................................................................... 33

 

2-8 دلايل لزوم تحول در نهاد آموزش و پرورش............................................................... 36

 

2-9 توسعه  .................................................................................................................... 37

 

2-10 تحول و توسعۀ آموزش و پرورش؛ يك ضرورت....................................................... 38

 

2-11 ضرورت تحول و توسعۀ آموزش و پرورش با توجه به توسعۀ جهاني.......................... 44

 

2-12 بيانيه ارزشها در سند تحول بنيادين .......................................................................... 47

 

2-13 سهم آموزش و پرورش در توسعه و تحول فرهنگي................................................... 50

 

2-14تحول در نظام و ساختار آموزش و پرورش................................................................ 51

 

2-15ضرورت ها و چالش هاي پيش روي تحول بنيادين در آموزش و پرورش.................... 51

 

2-16 ضرورت تحول در آموزش و پرورش....................................................................... 53

 

2-17 ضرورت مشاركت در ايجاد تحول در آموزش و پرورش........................................... 53

 

2-18 چالش هاي موجود در نظام معلمي........................................................................... 55

 

2-19 چالش هاي موجود در نظام ياددهي – يادگيري و بسته هاي آموزشي.......................... 56

 

2-20 گزينه هاي پيش روي مديران جهت ايجاد تحول........................................................ 58

 

2-21  بسترهاي قابل تحول در آموزش و پرورش.............................................................. 59

 

2-22 ويژگيهايي از تحول در آموزش و پرورش................................................................. 65

 

2-23  راهكارهاي تغيير و نوآوري در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي با رويكرد تعالي‌بخش، پويا و بالنده  با توجه به سند تحول  بنيادين از نظر معلمان ...................................................................................... 67

 

2-24 راهكارهاي استقرار نظام ارز‌شيابي و تضمين كيفيت در تعليم و تربيت رسمي عمومي با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان  ................................................................................................................. 68

 

2-25 راهكارهاي تأمين، تخصيص و تنوع‌بخشي به منابع مالي و مديريت مصارف با توجه به سند تحول بنيادين از نظر معلمان ............................................................................................................................ 68

 

2-26 راهكارهاي  بازنگري ساختارها و رويه‌ها و روش‌ها بر طبق سند تحول بنيادين از نظر معلمان 69

 

2-27 راهكارهاي ارتقاء و بهبود مستمر كيفيت نظام كارشناسي، مديريت راهبردي آموزشي و تربيتي در نظام تعليم و تربيت رسمي عمومي طبق سند بنيادين................................................................................ 70

 

2-28 راهكارهاي توسعه ظرفيت پژوهش و نوآوري طبق سند بنيادين................................... 70

 

2-29 چگونگي گزينش معلم............................................................................................ 74

 

2-30 شيوه هاي استخدام وجذب معلمان........................................................................... 79

 

2-31 جايگاه تربيت و به كارگيري معلم درقوانين آموزش و پرورش.................................... 81

 

2-32 مدل مفهومي ......................................................................................................... 88

 

2-33 پيشينه پژوهش....................................................................................................... 89

 

2-33-1 پژوهشهاي انجام شده در ايران............................................................................ 89

 

2-33-2 تحقيقات انجام شده در خارج از كشور................................................................ 92

 

 

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1 مقدمه....................................................................................................................... 95

 

3-2 نوع پژوهش............................................................................................................. 95

 

3-3 جامعه آماري ........................................................................................................... 96

 

3-4 نمونه و روش نمونه گيري ........................................................................................ 96

 

3-5 ابزار پژوهش............................................................................................................ 96

 

3-6 مراحل اجراي پژوهش............................................................................................... 98

 

3-7  روش‌ها تجزيه و تحليل داده‏ها.................................................................................. 98

 

 

 

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها

 

4-1 مقدمه....................................................................................................................... 100

 

4-2 يافته هاي توصيفي..................................................................................................... 100

 

4-3 آمار استنباطي ........................................................................................................... 108

 

 

 

 

 

فصل پنجم : بحث  و نتيجه گيري

 

5-1 نتيجه گيري............................................................................................................... 113

 

5-2 محدوديت هاي تحقيق.............................................................................................. 119

 

5-3 پيشنهادات................................................................................................................ 120

 

منابع و مآخذ.................................................................................................................... 121

 

پيوست............................................................................................................................. 127

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

 

 

جدول 4-1  توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان ....................................................... 101

 

جدول 4-2 توزيع فراواني گروههاي سني در بين پاسخ دهندگان.......................................... 102

 

جدول 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103

 

جدول 4-4 تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي نظام تامين، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان.. 104

 

جدول 4-5 : تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي مولفه هاي  تامين ، دانش ، فضا................... 105

 

جدول 4-6 فراواني پاسخ به سوالات پرسشنامه................................................................... 107

 

جدول 4-7 بررسي نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان  با سند تحول بنيادين......... 108

 

جدول 4-8  : بررسي نظام تامين معلمان  با سند تحول بنيادين............................................. 109

 

جدول 4-9  : بررسي نظام تربيت معلمان  با سند تحول بنيادين............................................ 100

 

جدول 4-10 : بررسي نظام توسعه حرفه اي معلمان  با سند تحول بنيادين............................. 101

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

 

 

نمودار 4-1  توزيع فراواني جنسيت در پاسخ دهندگان........................................................ 101

 

نمودار 4-2 توزيع فراواني گروه هاي سني در بين پاسخ دهندگان......................................... 102

 

نمودار 4-3 توزيع فراواني سوابق شغلي در بين پاسخ دهندگان............................................. 103

 

نمودار 4-4 هيستوگرام تحليل توصيفي راهكارهاي اجرايي .................................................. 104

 

نمودار 4-5 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه تامين ............................................................. 105

 

نمودار 4-6  هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه   دانش ......................................................... 106

 

نمودار 4-7 هيستوگرام تحليل توصيفي مولفه  فضا.............................................................. 107

 

 

 

چكيده:

 

اين پژوهش با هدف شناسايي راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان و به روش توصيفي – تحليلي انجام شد. كليه معلمان مقطع ابتدايي منطقه 1  شهر كرج (مدارس دولتي) به تعداد 780  جامعه آماري تحقيق را تشكيل دادند از جامعه مورد نظر با بهره گيري از  فرمول كوكران  حجم نمونه 257 نفر تعيين شد . روش نمونه گيري تصادفي ساده بود. جهت گردآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 20 گويه­اي استفاده شد كه روايي آن بصورت صوري و محتوايي توسط اساتيد متخصص  تاييد شده و ضريب آلفاي كرونباخ جهت تاييد پايايي  81/0  بدست آمد.

 

نتايج بررسي و آزمون هاي انجام شده با نرم افزار spss و تي تك نمونه اي نشان داد كه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان شركت كننده در آزمون درحد قابل قبول و مطلوبي است.  همچنين در مورد زير مقياس هاي آزمون نتايج آزمون تي تك
نمونه اي نشان داد ميزان راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين حرفه اي معلمان  شركت كننده در آزمون در
حد قابل قبول و مطلوبي است.

دانلود پايان نامه راهكارهاي اجرايي مناسب نظام تامين ، تربيت و توسعه حرفه اي معلمان مبتني بر سند تحول بنيادين از نظر معلمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.